Tips kulit muka lebih cerah by Arwah Opah

Assalamualaikum.

Tips lagi yang saya bagi. Saya tak bagi tapi saya kongsi. Saya cuba menjadi jadi saya kongsi. Apa salah? Tips ni dari arwah opah yang paling saya sayang. Saya sentiasa ingat dia masa hari raya *oh sedih

Nak caerita panjang lebar sampai esok tak boleh berhenti. Mulakan jelah. Tips ini adalah untuk kulit muka yang sangat sensitif bagi mereka yang tak boleh pakai bedak sejuk macam saya. Aneh bukan?

Pertama
- Beras yang ada didapur tolong curik. Hekhek. Rendam beras tu dalam 3 hari. Masukkan dalam peti ais. Rendam sampai nasi tu menjadi warna putih susu. Sebelum rendam jangan lupa basuh.


Kedua
- Kita perlukan plastik, penumbuk yang lesung batu tu. Tahu kan? Kalau guna tumbuk kat lesung batu takut panas muka sebab lesung batu tu untuk tumbuk cili. Jangan guna.


Saya memang annoying satu satu nak tangkap. Tinggal tangkap semua je.

Ketiga
- Tumbuk tumbuk beliau. Ngehgeh. Sampai hancur tau? Tak hancur nanti nampak beras beras kat muka.



Sampai hancur acamni

Keempat
- Ha. Nampak kan? Pastikan dia macam bedak sejuk. Pakai sebelum tidur. In sha Allah kulit lebih cantik dan cerah.

Haaa. Adik saya pun guna tau. Jangan cemburu!

Nanti kulit cerah acamni. Ceh.. Kbye :)

Saya nak tengok Mad Market! Dada dudu didi ~~~~ Dada? :O Assalamualaikum.

0 kata si comel:

Post a Comment