Aku masih tenang.

Assalamualaikum. Bergelar 'aku' disini. Maaf.

Aku baru tiba rumah. Jam menunjukkan 1:15pm. Saat berapa aku tak kira.
Penat juga rasanya. Siapa suruh carik pasal pada diri sendiri tidur malam pukul 2 pagi.

Aku balik dari mana? Balik dari sekolah. Bukan sekolah tingkatan 6 tapi sekolah di tahfiz.
Sejak dulu mungkin aku rasa gelisah.Aku fikir benda yang macam bunyinya tak sedap didengar.


Dan ALLAH memilih aku untuk kejalan ketengan. ALLAH memilih aku untuk berubah. Lama sangat nak tunggu aku berubah. Pertama kali menghafal al-Quran. Sangat baik aku di sekolah.

Ni mula mula je baik. Lelama dah lain cerita macam hantu perangai. Aku banyak cakap. Suka. Aku suka banyak cakap tapi aku malas nak cakap dengan orang yang suka duduk diam. 

Lagi lagi orang termenung. Paling aku tak suka. Aku bercakap tapi dia termenung. Dan paling aku tak suka dengar cerita panjang lebar padahal tak seronok macam cerita Khabi Khusi Khabi Gham. Eh.. =b




Dan............

Sampai sekarang rasa kegelisahan tu beransur pulih sedikit demi sedikit hingga aku buta mana yang perlu aku lihat.
Sampai masa nanti aku akan buat buat buta. Buta cinta. Aku serik. Gelisah yang aku cakap tadi berpunca seorang lelaki.

Dan sekarang sedikit pun aku tidak langsung memikirkan hal lelaki. Lagi lagi depan mata aku ni. Kan tadi aku dah cakap aku mahu buat buat buta.

Muka letih.jpg.com. Eh....

Dan sipenaip ini juga sudah sangat keletihan. Nampak bantal upin ipin aku. Dia memanggil manggil ibunya. Ibunya comel. Ahaks! Aku memang akan perasan comel sedangkan tak comel langsung.

Dan seperti biasa. Aku mahukan ketenangan yang secukupnya. Tapi sekarang ini aku masih tenang...........


0 kata si comel:

Post a Comment