Macam mana kalau gemuk nak kurus?

Salam.
Agak terkilan jugak bila buka blog ternampak macam benda yang taknak nampak en? Rasa marah pun ada nih.


Nak marah tapi macam kesian lagipun nak marah macam mana kalau dah macam ni takdir. Tapi mintak je satu tolong jangan lah peningkan kepala saya Mr.Blogger hooooi.
Cukuplah saya dah sakit perut nih fikir pasal benda lain. Nak holiday raya haji nanti... Fewittt!! Ahaks. Pahal tetiba topik nih.

Ayah: "Kakak dah gemuk. Muka pun dah tembam"
Me: "Comel en gemuk tu"
Kawan 1: "Kau dah gemuk doh"
Kawan 2: "Pahal kau gemuk ni"
Kawan 3: "Eeee kau dah gemuk lah"
Kawan 4: "Dah gemuk dah kau"
Kawan 5: "Kau memang gemuk pun kan?"

Me: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!! (menjerit macam jatuh gunung)

Macam saya nak buat supaya mereka mereka tak bagi saya tekanan? Saya nak kurus ni. Walaupun terjadi apa apa saya tetap nak kurus.
Kak Maria Elana tolong buat tutorial nak kurus. Tolong kak. Ahaks. Kak Maria buatkan tutorial menari gedik kak Maria yang awesome tu biar saya buat biar saya kurus. Apa motif?

Saya dalam proses ingin mengenali diri saya yang sebenarnya.
Kenapa saya nak kurus?
Kenapa saya nak dengar kata orang yang cakap gemuk tu?
Kenapa?

Jawapan.....

Saya nak nampak lebih cantik.... Mungkin. (tak sure nih)
Senang nak carik baju. Nih confirm correct.
Kalau pakai jeans mungkin....Tak nampak seprti apa yang harus nampak. Pahal. (jeling sampai mata juling)
Dan. Akhir sekali mestilah nak sentiasa sihat.

Sekarang dalam proses diet......

Yang ni memang 100% kena elakkan ye...

Puasa. Lebih senang nak kurus. After berbuka jangan makan lagi. Please. I beg you perut mengeleber.
Kais pagi makan pagi. Kai petang makan petang. Lol hahahahahaha.
Sarapan pahtu minum petang pahtu please jangan makan malam. Plezzzzzzzzzzzzzzz....

Kurangkan makan nasi yang lauk dia macam daging. Macam lemak yang masak lemak ada santan tu.
Kurangkan gula dalam air. Simple cerita minum air kosong setiap masa.
Minum air macam yang tak lemak. Susu yang buat air teh tu..... Uhuks itu sangat berlemak. Habis nak kurus tambah gemuk tambah lagi kencing manis.

Dan...... Dan....... Dan sebenarnya...... Macam biasa ending yang tak best. Assalamualaikum.