Rayaku bukan rayamu juaaa.

Salam satu Malaysia. 
Cerita saya hari ini best. Tak best kot.

1 Syawal
- Pagi pagi aku mula bangun seawal awalnya. Tolong Umie. Masak apa yang perlu masak. Siap apa yang perlu disiapkan. Tapi aku tak pergi sembahyang raya kerana Umie. Umie tak mahu teman aku. Takut sesorang pergi. Ayah tak payah tanya "Malas ayah temankan, pergi sendiri" aku akan tahu itu ungkapan ayah aku walaupun aku sendiri tak tanya lagi.

- Dan selepas aku berdandan seayu ayunya. Aku berdebar. Mohan maaf kepada ayah dan Umie. Sekejap sahaja aku menitiskan air mata. Kemudian kering semula. Takut kalau aku tidak tahan. Habis pipi aku bermandian.

- Dan aku pun pergi beraya dirumah saudara saudara terdekat. Raya pertama aku masih di Klang.

2 Syawal
- Ku ke kampung. Jauh perjalanan. Sebelum pergi sempat ku click muka ku. Ahaks tapi bukan gambar dibawah ni. Gambar tu kecil dan tak berapa cantik upload di blog. Jadi biarkan di pc.

- Raya tahun ini ke kampung Perak dan Penang. Jumpa atuk atuk. Moyang moyang yang masih berdiri teguh sekarang ni. Sihat sahaja aku kelihatan. Sempat lagi bertemu di masjid. Alhamdulillah aku mahu sebegitu. Tua tua tapi masih ada lagi senyuman gelak tawa.


-Aku lalu di taiping. Masa di perak. Nampak Penjara Taiping. Seram. Tapi lihat juga. Entah apa apa.

3,4,5,6 Syawal
- 3 Syawal aku sudah pulang ke Klang. Rumah ku. 4 dah 5 dan 6 aku pergi beraya dengan kekawan dan juga beraya di rumah sepupu. Rumah terbuka.

7 Syawal
-Aku dan sepupu aku pergi Rumah terbuka. Biasa la. Hanya makan. Laksa.

Perut tu kenyang senanya ._.



- Dan selepas tu kami beraya dirumah Datuk. Datuk K. Eh bukan. Datuk di banting. Rumah dia ada kuda. Aku jadi jakun. Pun ada gitar. Lagi aku jakun.


-Umie cakap. Senanya aku kurus tapi bahu aku lebar seperti lelaki. Sebab itu kelihatan gemuk.






-Maaf, kami sedang dalam proses gila. Ahaks ahaks ahaks. Seronok kami buli dia. Kami di rumah Datuk ni. Kami tak makan. Jadi kami duduk diluar. Kami ber'Photoshoot'
Dan akhir sekali. Ada suprise untuk korang. Scrool dibawah.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. K ini eya. Jangan terkejut. Tak terkejut tidak mengapa.

Itu sahaja idea aku. Salam Aidilfitri. Raya sudah kelapan baru nak update. Takde idea sebenarnya. Selamat hari raya maaf zahir dan batin pada semua yang berpuasa dan juga rakyat Malaysia. Yang ucap pada aku cuma sedikit. Boleh dibilang dengan jari. Mungkin mereka lupa aku. Sedih :(. Terima kasih kepada yang setia. Terima kasih kepada yang ingat aku.

0 kata si comel:

Post a Comment