Kerdil.

Assalamualaikum. Hai. Saya dah banyak pimple tu tu nampak tak? Saya mengalami pening kepala sekarang ini. Nak panadol. Nak Umie urutkan mata ini. Manja tak bertempat aku.


Entry kali ini aku mungkin agak merendah diri. Aku tak mahu lihat sesiapa sekarang ini. Mahupun Umie. Berlagaknya aku taip serupa orang tak mengenang budi. Aku tak sanggup berdepan dengan sifat cemburu ini. Dia apa tahu? Langsung tak. Tidak salahkan kau.

Aku jujur. Aku langsung tidak butuh lelaki. Lelaki zaman hari ini langsung tak pandai menghargai. Diberi peluang pertama tapi mahu peluang kedua. Kau fikir kau siapa? Aku terlalu rasa diri ini kerdil. Aku pandang kau, kau pandang orang lain. Aku bertanya pada kau, kau menjawab dengan menoleh pada orang lain. 

Jom pergi sekolah !


Maaf. Aku tidak salahkan sesiapa. Kau kau mahupun si dia tapi tidakkah kau lihat siapa yang berdiri depan kau. Tiada berita. Tiada nyata. Aku butuh semua itu. Aku butuh kawan. Kawan yang macam mana? Kawan yang sentiasa perhati aku. Sentiasa buat aku tergelak. Sentias bercerita. Maaf tapi aku bukan perempuan yang sopan tapi aku punya adab.

*****************************************************************

Dan aku tetap dengan pendirian aku. Aku tetap aku. Assalamualaikum.

0 kata si comel:

Post a Comment